onsdag den 27. oktober 2010

Aloha Hawaii!

Så ankom vi til Hawii - dejligt sted. Dog lidt gråt og lidt vand i luften, da vi ankom.
Vi hentede bagage og tog shuttlebus til biludlejningen, Oahu er nemlig det eneste sted, vi på forhånd har lejet bil. Vi fandt en bedårende, lille, rød bil - som vi med mas og besvær fik al bagage (ja, der er en del. 12 par sko fylder OG vejer altså en del... L. har til sammenligning 4 par med (klipklappere tæller med)) op i den lille bil. Så skulle det instrueres hvordan kalechen virkede - det gjorde den IKKE! Ej!! Så vi fik en større bil, som stadig er fed, men ikke et lille nips som den anden...
Med møje og besvær lykkedes det os at komme fra lufthavnen og til hotellet. L. styrede bil, A. styrede kort og retning.
Oahu er en smuk ø - Honolulu er en fed by - med en skyline der ser således ud (fra vores hotel, that is)
Det ser vildt ud om natten, men det er ikke så nemt at fange på et kamera.
Vores hav- og vulkanudsigt er ligeledes fantatisk:

Vi gik os en tur, da vi havde pakket ud. Kalakaua Ave. som vi bo på ender 100 meter fra os, ud i en shoppinggade, med alle de gode mærker. De har også en forretning med den bedste is (og isvafler) vi nogensinde har smagt!!! Og mange varianter... Ren guf!
Vi var dog trætte og gik tidligt i seng - vi havde jo også lige 3 timers tidsforskel at døje med, så vi vågnede allerede kl 9 i morges. Dagen startede vi med morgenmad på Starbucks, tilbage på hotellet for at planlægge lidt af dagens dont. Vi kørte lidt ud i det blå og nød øen - her er lidt udpluk af hvad vi så:

Vi kørte ind i lidt regnvejr, men i Dk ser den slags ikke så vildt ud, som det gør her - man kan ikke se toppen af den her bjergrække - vildt.

Vi har fundet os en god restaurant, så om lidt skal vi ud af døren og spise lækker hawaiiansk mad - hvad det så end går ud på...

1. Bare rolig- vejret skal nok blive godt- et uvejr har lige huseret i Indonesien-en sunami . Pas på havet!
    Husk at nyde en drinksss på terassen på Hotel Moana Surfrider ikke så langt fra Jer.
    Rigtig god ferie ønsker Jane og Sven

2. Hawaiansk er vist noget med fisk - en flyvelederkollega herude i twr, siger der er langt mellem bøfferne!
    Nice touch med vulkan-udsigt! Håber satme I nyder det. Efterår i DK, kun en ting at gøre...

Andy

3. hvor er blomsterkransene & skjorterne? nu vi har set mexihatte -
    I ska sgu gøre det ordenligt. & A jeg har li bestilt 9 stk fra VS i går - easy peasy - glæder mig. Ku ellers godt slubre en rød sjus m dig på Pussy G her til aften. hils henrivende Honolulu.